26. juni 2019
Nettos nye butik på Nørrebrogade i København er klar med et helt nyt butikskoncept: Ny indretning, nye farver og et særligt fokus på frugt og grønt og nemme måltider. For danskerne efterspørger både det sunde og det nemme
Det bliver en anderledes Netto, som borgerne på Nørrebrogade i København kan møde, når de fra i dag, den 25. juli, går på indkøb i deres Netto på Nørrebrogade 43.
Butikken åbner nemlig med Nettos helt nye butikskoncept, der skal løfte hele indkøbsoplevelsen. Butikken vil adskille sig fra en typisk Netto, idet både indretning og look-and-feel har fået et gennemgribende løft. Og derudover vil butikken opleves anderledes, da alt fra musik og varer til Netto-medarbejdernes tøj er opdateret.
– Vi har ganske enkelt revitaliseret hele vores butikskoncept, som har fået en gennemgribende makeover. Kernen i vores nye koncept vil stadig være det, som man som kunder kender: Nemlig gode varer til de bedste priser. Men med vores nye koncept vil vi i endnu højere grad gerne skabe butikker, som det er rart at være i for kunder og medarbejdere, fortæller Michael Løve, der er direktør i Netto.
Kernen i butiksoplevelsen vil tage afsæt i Nettos danske og skandinaviske rødder, og udover nye farver og mere lækker look-and-feel har den nye butik også en særlig indretning. Således vil frugt- og grønt-afdelingen spille en mere bærende rolle, ligesom convenience-varer vil få sin egen sektion, så det er nemt for alle at finde de nemme måltider.
Butikschefen i den nye Netto-butik er Chris Janus Lambaa.
Chris har været ansat i Netto i 4 år, hvor han startede som deltidsansat mens han studerede. Efter Chris var blevet færdig med sit studie, blev han ansat på fuldtid som 1. assistent, og er sidenhen blevet butikschef i Netto butikken på Nørrebrogade. Chris har set frem til ombygningen, og han glæder sig til at kunne give kunderne det de har bedt om ”En butik med mere fokus på ferskvarer og en højere butiksstandard”, som han er sikker på butikken kan levere med det nye 3.0 koncept.
Chris glæder sig meget til at byde kunderne indenfor i den helt nye butik:
”Vi vil gerne skabe fremtidens discountbutik med afsæt i en mere rolig butik, der er kendetegnet ved et stærkt sortiment af kvalitetsvarer til discountpriser og stor friskhed. Vi vil i endnu højere grad indrette butikken efter kundernes efterspørgsel, som går mod markante frugt- og grønt-afdelinger, convenience og en enkel og nem navigering i butikken. Det skal være behageligt at handle her, og på tværs af hele butikken vil man møde en styrket oplevelse, som vi håber, at kunderne vil tage rigtig godt imod.”
Nettos nye butik i København er en af i alt 70 butikker, som Netto enten bygger eller renoverer i 2019. Det er målsætningen, at samtlige Netto-butikker inden for de næste fem år skal renoveres og forvandles, så de står klar i det nye koncept.
Om Netto-butikken på Nørrebrogade 43:
Butikken har alt i alt et salgsareal på godt 450 m2.
Butikken vil adskille sig fra en typisk Netto-butik i kraft af:
Markant større frugt- og grøntafdeling
En særlig og større sektion med convenience-varer, som findes i forlængelse af frugt- og grøntafdelingen
Mere plads til køl- og frost med plads til præsentation af det ferske kød
Nyt inventar, med en skandinavisk look-and feel-fornemmelse. Eksempelvis med trælook i frugt- og grøntafdelingen
Nye farver på inventar og væg, hvor den klassiske gule Netto-farve også har fået en opdatering
Ligeledes justeringer i facadeskiltningen, hvor den gule foliering ikke er en del af vinduerne i butikken – så der kommer meget dagslys ind i butikken
Indretningen i butikken er udarbejdet, så kunderne nemt kan navigere rundt. Udover frugt og grønt vil også convenience, fersk kød og en lang række andre varer blive fremhævet, så kundens indkøbsoplevelse og indkøbsflow forbedres
Ændret belysning i butikken, hvor varerne vil være i fokus
Netto investerer en milliard i nye butikker i 2019
I alt 70 butikker vil åbne i 2019 med Nettos nye koncept:
Yderligere oplysninger fås hos udviklingschef, Carsten Hadsbjerg, på telefon nr. 87 78 78 22.